آیا مترو به شرق استان تهران خواهد رسید؟

آیا مترو به شرق استان تهران خواهد رسید؟

دهه فجر که شروع می شود بازار سفرهای استانی مسئولان و وزرا هم گرم می شود و معمولاً در جریان همین سفرهای مناسبتی وعده یک سری طرح مصوب نشده و بعضاً غیرکارشناسی هم داده می شود و بعد از دهه فجر هم این طرح ها به باد فراموشی سپرده شده و کلاً از یاد مسئولان می رود.

نمونه یکی از این وعده ها طرح متروی تهران-پردیس است که سالهاست با خیال آن مردم شرق استان تهران دلخوش کرده اند.

حالا چرا ما نسبت به این طرح و عاقبت آن، اینقدر بدبین هستیم؟

اگر از طریق آزادراه کرج-قزوین نیز به سمت قزوین بروید بطور قطع حدفاصل مهرشهر کرج تا شهر جدید هشتگرد خط آهن و تاسیسات نیمه کاره و حتی ایستگاه متروی کرج-هشتگرد را خواهید دید که سالهاست در نوبت تکمیل و بهره برداری مانده است.

همچنین اگر از طریق آزادراه تهران-قم به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر قم حرکت کنید بعد از عوارضی تهران(مرقد مطهر حضرت امام خمینی) بطور حتم در سمت راست جاده ریل هائی را خواهید دید که در امتداد آزادراه تا فرودگاه امام کشیده شده و ظاهراً مربوط به خط متروی تهران-شهر جدید پرند می باشند.

این دو خط مترو سالهاست که قرار است به مقصد برسند ولی تاکنون که خبری از بهره برداری این دو خط نیست.

حالا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کلنگ زنی خط متروی شهر جدید پردیس هستیم،خطی که از نظر فنی بسیار پیچیده تر از خطوط متروی هشتگرد و پرند بوده و احتمالاً افتتاح این خط چند ده سالی بطول خواهد انجامید!

در حالیکه خطوط متروی کرج به هشتگرد و تهران به پرند باید روی زمین هموار و مسطح اجرا شوند، خط متروی پردیس باید در عمق زمین و با اجرای چند هزار متر تونل و پل و گذر از انواع ناهمواری ها اجرا شده و از نظر فنی ده ها برابر بیش از خطوط پرند و هشتگرد پیچیدگی فنی دارد.

البته تخصیص بودجه 1000 میلیارد تومانی برای این پروژه 25 کیلومتری و واگذاری آن به قرارگاه سازندگی خاتم بارقه امیدی را برای پردیس نشینان بوجود می آورد ولی رسیدن این خط مترو به رودهن و هکذا دماوند احتمالاً در شرائط فعلی از محالات می باشد.

فراموش نکنیم که با تکمیل فازهای باقی مانده شهر جدید پردیس جمعیت این شهر و اطراف آن از صد هزار نفر فعلی به بیش از 500 هزار نفر افزایش خواهد یافت و قطعاً جاده های موجود قادر به پاسخگوئی حجم عظیم ترددهای روزانه نخواهند بود و اگر این خط مترو وارد مدار نشود بطور قطع زیر بار ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی این مسیر کاملاً قفل شده و شاهد ترافیک های چندین کیلومتری باشیم.

 

 

 

 

مرکز خدمات حقوقی آبسرد
IMAGE نیمه دوم هفته دوم خرداد،افزایش دما به همراه بارش های رگباری
شنبه, 04 خرداد 1398
بطور طبیعی در فلات مرکزی ایران خرداد ماه زمان آغاز... ادامه مطلب ...
IMAGE انسداد و مسلوب المنفعه شدن 8 حلقه چاه آب غیر مجاز
شنبه, 04 خرداد 1398
ظاهراً این روزها شهرستان دماوند علاوه بر مشکل زمین... ادامه مطلب ...
IMAGE شب های قدر بر مومنان خدا جو گرامی باد
جمعه, 03 خرداد 1398
شب قدر است و من قدری ندارم چه سازم توشه قبری ندارم شب... ادامه مطلب ...
IMAGE شروع موج جدید بارش های رگباری از هفته آخر اردیبهشت/خرداد با باران می آید
یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398
مطابق آخرین خروجی مدل های میان مدت هواشناسی با نفوذ... ادامه مطلب ...
IMAGE آنها که بر طبل جنگ می کوبند...!
شنبه, 21 ارديبهشت 1398
این روزها تنش لفظی بین ایران و ایالات متحده آمریکا به... ادامه مطلب ...
IMAGE پایان هر جنگی مذاکره است!
پنج شنبه, 19 ارديبهشت 1398
نگاه تحليلگران: "پایان هر جنگی مذاکره است!" علی آهنگر،... ادامه مطلب ...
IMAGE تشریح وضعیت آب روستائی در شهرستان دماوند
پنج شنبه, 19 ارديبهشت 1398
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دماوند با بیان اینکه... ادامه مطلب ...
IMAGE ورود موج جدید بارشی در روزهای پایانی هفته
چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1398
از امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت) بتدریج با ورود یک موج... ادامه مطلب ...
IMAGE از ساسی مانکن تا آبراهام لینکلن
سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398
صبح روز سه شنبه (17 اردیبهشت 98)در حالیکه همه نگاه ها... ادامه مطلب ...
IMAGE روسیه برنده نهائی جنگ ایران و آمریکا
سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398
ظاهراً روس ها از اینکه بین ایران و آمریکا جنگی اتفاق... ادامه مطلب ...
IMAGE خروج ایران از برجام،همان چیزی که ترامپ می خواهد
سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398
در خبرهای امروز آمده بود که ، احتمالا حسن روحانی،... ادامه مطلب ...
IMAGE حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد
یکشنبه, 15 ارديبهشت 1398
حلول ماه مبارک رمضان بر تمام مسلمانان جهان و بویژه... ادامه مطلب ...