IMAGE سال رونق تولید
پنج شنبه, 01 فروردين 1398
سال 97 سال پر ماجرا و سختی بود، در این سال تورم و بی... ادامه مطلب ...
IMAGE ساقیا آمدن عید مبارک بادت
پنج شنبه, 01 فروردين 1398
سال نو و نوروز باستانی بر تمام هموطنان و همشهریان... ادامه مطلب ...
IMAGE درسهای سال 97
سه شنبه, 28 اسفند 1397
تا چند ساعت دیگر سال 97 به انتها می رسد و جای خود را به... ادامه مطلب ...
IMAGE میلاد با سعادت حضرت علی(ع)مبارک
سه شنبه, 28 اسفند 1397
میلاد با سعادت مولود کعبه،مولای متقیان مظهر علم و عزت... ادامه مطلب ...
IMAGE چالش درخت کاج
پنج شنبه, 23 اسفند 1397
سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به... ادامه مطلب ...
IMAGE ورود دو موج بارشی به منطقه آبسرد در آخرین روزهای سال 97
سه شنبه, 21 اسفند 1397
خروجی اغلب نقشه های هواشناسی برای 8 روز آینده(21 اسفند 97... ادامه مطلب ...
IMAGE تعادل شکننده وضع موجود
دوشنبه, 20 اسفند 1397
به قلم دکتر موسی غنی نژاد تجارت فردا فضای... ادامه مطلب ...
IMAGE فروشگاه های زنجیره ائی شهرستان دماوند در برزخ بودن و نبودن
شنبه, 18 اسفند 1397
چندی وقتی است که موضوع حضور فروشگاه های زنجیره ائی در... ادامه مطلب ...
IMAGE خود تحریمی از ترس تحریم
شنبه, 18 اسفند 1397
شاید شما هم افرادی دیده باشید که از ترس شکست خوردن حتی... ادامه مطلب ...
IMAGE نقشه راه پیروزی در جنگ اقتصادی
جمعه, 17 اسفند 1397
آقای روحانی روز چهارشنبه 15 اسفند در جمع مردم گیلان با... ادامه مطلب ...
IMAGE پيش بيني هواشناسان جهانی برای منطقه خاورمیانه و ایران طی بهار 2019/بهار پر بارش در انتظار آبسرد
جمعه, 17 اسفند 1397
وضعیت بارش ها در سه ماهه اول سال 98 در فلات ایران چگونه... ادامه مطلب ...

آیا مترو به شرق استان تهران خواهد رسید؟

آیا مترو به شرق استان تهران خواهد رسید؟

دهه فجر که شروع می شود بازار سفرهای استانی مسئولان و وزرا هم گرم می شود و معمولاً در جریان همین سفرهای مناسبتی وعده یک سری طرح مصوب نشده و بعضاً غیرکارشناسی هم داده می شود و بعد از دهه فجر هم این طرح ها به باد فراموشی سپرده شده و کلاً از یاد مسئولان می رود.

نمونه یکی از این وعده ها طرح متروی تهران-پردیس است که سالهاست با خیال آن مردم شرق استان تهران دلخوش کرده اند.

حالا چرا ما نسبت به این طرح و عاقبت آن، اینقدر بدبین هستیم؟

اگر از طریق آزادراه کرج-قزوین نیز به سمت قزوین بروید بطور قطع حدفاصل مهرشهر کرج تا شهر جدید هشتگرد خط آهن و تاسیسات نیمه کاره و حتی ایستگاه متروی کرج-هشتگرد را خواهید دید که سالهاست در نوبت تکمیل و بهره برداری مانده است.

همچنین اگر از طریق آزادراه تهران-قم به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر قم حرکت کنید بعد از عوارضی تهران(مرقد مطهر حضرت امام خمینی) بطور حتم در سمت راست جاده ریل هائی را خواهید دید که در امتداد آزادراه تا فرودگاه امام کشیده شده و ظاهراً مربوط به خط متروی تهران-شهر جدید پرند می باشند.

این دو خط مترو سالهاست که قرار است به مقصد برسند ولی تاکنون که خبری از بهره برداری این دو خط نیست.

حالا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کلنگ زنی خط متروی شهر جدید پردیس هستیم،خطی که از نظر فنی بسیار پیچیده تر از خطوط متروی هشتگرد و پرند بوده و احتمالاً افتتاح این خط چند ده سالی بطول خواهد انجامید!

در حالیکه خطوط متروی کرج به هشتگرد و تهران به پرند باید روی زمین هموار و مسطح اجرا شوند، خط متروی پردیس باید در عمق زمین و با اجرای چند هزار متر تونل و پل و گذر از انواع ناهمواری ها اجرا شده و از نظر فنی ده ها برابر بیش از خطوط پرند و هشتگرد پیچیدگی فنی دارد.

البته تخصیص بودجه 1000 میلیارد تومانی برای این پروژه 25 کیلومتری و واگذاری آن به قرارگاه سازندگی خاتم بارقه امیدی را برای پردیس نشینان بوجود می آورد ولی رسیدن این خط مترو به رودهن و هکذا دماوند احتمالاً در شرائط فعلی از محالات می باشد.

فراموش نکنیم که با تکمیل فازهای باقی مانده شهر جدید پردیس جمعیت این شهر و اطراف آن از صد هزار نفر فعلی به بیش از 500 هزار نفر افزایش خواهد یافت و قطعاً جاده های موجود قادر به پاسخگوئی حجم عظیم ترددهای روزانه نخواهند بود و اگر این خط مترو وارد مدار نشود بطور قطع زیر بار ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی این مسیر کاملاً قفل شده و شاهد ترافیک های چندین کیلومتری باشیم.